Windows instaleren zonder cd?

5 jaar geleden een kant en klare pc gekocht met windows vista, op de zijkant zit een sticker met een installatie code maar ik heb geen cd erbij gekregen.
hoe kan ik nu windows opnieuw instaleren?

Bij voorbaat dank.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Kijk even op de site van de betreffende fabrikant (Dell/HP) waar u de PC gekocht heeft en zoek dan op reinstall windows. Daar leggen ze dan uit dat je op F5/F8 of iets dergelijks moet drukken voordat windows opstart. Daarna moet je aangeven dat je wil herinstalleren.

Zorg ervoor dat alles wat je heilig is gebackupped is want je C: schijf zal geformat worden.

Toegevoegd na 4 minuten:
Als je wil checken of de partitie er is.

Control Panel>Administrative Tools>Computer Management>Disk Management

Toegevoegd na 6 minuten:
Als je nu ziet dat de C schijf opgedeeld is in in partities kan je er vanuit gaan dat je windowsinstallatiebestanden op een van die partities staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

heeft deze pc ook een partitie met een recovery mode?

wat ook kan,

Als je bekend met torrents dan zou je eventueel een iso kunnen downloaden van Piratebay (je moet alleen weten welke vista je gebruikt want er zijn vele variante) deze iso moet je dan branden als een iso CD, vraag eventueel hulp van een computer kenner uit de familie of misschien een goede vriend. want dit is best ingewikkeld om zo te doen als je niet echt veel verstand van hebt.

Vind ook jammer dat ze tegenwoordig geen CD's meer meegeven =(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit programma spoort Uw licentie code op :

http://www.gratissoftware.nu/downloaden/magical-jelly-bean-keyfinder.php

Ik ga er van uit,dat U deze pc nog in de oude staat heeft,vandaar deze optie.

Groet:Zoekertje

Toegevoegd na 2 minuten:
Op Spotlite kom ik regelmatig Windows installatie versies tegen. Pas nog Vist ! Kijk daar eens. et moet wel even geìnstalleerd worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je moet doen is bij iemand in je buurt (buren, school, werk, sportclub) even vragen of zij wel een Vista DVD hebben, die kan je dan gebruiken met jouw installatie code die op je stikker staat. Pas op: het moet vaak wel dezelfde versie zijn (home, premium, ultra) en het moet beide een OEM versie zijn of beide niet. Die ander verliest niet zijn licentie, want de jouwe wordt gewoon hergebruikt als je Windows opnieuw moet registreren.